Порядок розміщення зовнішньої реклами в Україні | сpk.ua
Центр правового консалтингу
Open/Close Menu Юридическая фирма ЦПК Киев
фото ЦПК розміщення реклами

У столиці віднедавна серйозно взялися за незаконну рекламу. Депутати Київської міської ради відреагували на нарікання мешканців столиці. Мовляв, Київ заполонила незаконна реклама. І днями представницький орган таки врегулював ситуацію. Віднині, у разі розміщення “недобросовісної реклами”, її має упродовж тижня прибрати власник або балансоутримувач. Придумали і цікаву форму тиску — на номер, який вказаний у рекламі,  телефонуватиме бот і пояснюватиме, що власник номера порушив закон. Через кілька хвилин дзвінок буде повторюватись. І ця “виховна бесіда” буде проводитись, поки власник не усуне порушення і доки не сплатить штраф, якщо на нього складуть адмінпротокол. Про новизну на своїй офіційній сторінці Facebook повідомив депутат Київської міської ради Андрій Андрєєв.

Окремо депутати регламентували і обов’язковий набір інформації про власника, який повинні містити рекламні носії. Якщо вона відсутня, носій вважатимуть “нічийним”. З усіма витікаючими звідси наслідками.


Як же у Вашому випадку не потрапити у халепу, розміщуючи рекламу?

Куди звертатись за відповідними дозволами, щоб не порушувати законів України?


Реклама давно і міцно увійшла у наш побут, адже її маркетингові хвилі супроводжують людство практично на усіх етапах розвитку цивілізації. Так, тексти оголошень і повідомлень рекламного характеру, датовані ІІІ тисячоліттям до нашої ери, були виявлені навіть при розкопках в місті Шумері на території сучасного Іраку.

З плином часу традиції не змінились  – і виробники, суб’єкти господарювання, витрачають багато коштів з метою впливу на вибір споживачів. На будівлях, фасадах, біл-бордах, сіті-лайтах нас оточує яскрава і барвиста реклама.  Здавалося б — що простіше такого інформування?

От і з’являються у великих містах і невеликих селищах “оголошення” чи “афіші”, поширені у незаконний спосіб.


Чим же регламентується поширення реклами?


В Україні ще з 1996 року діє спеціальний закон, що регулює відносини в цій сфері. І найперше, що важливо зрозуміти — саме поняття зовнішньої реклами.

Отже, зовнішня рекламавид інформації, яка розміщується на спеціальних конструкціях на відкритій місцевості, а також на фасадах будівель, на елементах вуличного освітлення, над дорогами.

До змісту зовнішньої реклами ставляться такі ж вимоги, як і до реклами загалом:

– недопустимо рекламувати товари, обіг яких заборонений на території України;

– реклама не може дискримінувати людину за її фінансовим станом, походженням, статтю, віком, місцем проживання;

– заборонено рекламою закликати чинити дії, які є порушенням законодавства,  і розповсюджувати рекламу з елементами насильства;

– у ній недопустимо використання державної символіки;

– заборонено у рекламі розміщати зображення особи без її згоди.


От ми підійшли до нашої теми — правила розміщення.


Розмістити зовнішню рекламу можливо тільки після отримання відповідного дозволу. Дозволи видають виконкоми міських (сільських) рад, а в разі розміщення реклами за межами населених пунктів – відповідними облдержадміністраціями.

Видача дозволів є безкоштовною, однак, платним є використання місць розміщення реклами. В кожному населеному пункті, як правило, прийняті та затверджені власні правила розміщення зовнішньої реклами. Порядок розміщення зовнішньої реклами у столиці також затверджений Київміськрадою.

фото про розміщення реклами

Правила та Порядок розміщення реклами.

Нормативний акт регулює відносини між заявниками та Київською міською державною адміністрацією, що виникають в процесі розміщення реклами, визначають  вимоги щодо розміщення, проектування рекламних засобів, місць встановлення та вимоги щодо експлуатації. Так, відповідно до них, у місті Києві діє зонування розміщення реклами – обмеження щодо розміру, формату носіїв на визначених територіях міста. Правилами затверджений і Класифікатор рекламних носіїв, яким передбачено можливість встановлення таких рекламних засобів: скролінги, призматрони, беклайти, щити, лайтбокси, лайтпостери та ін. Цим же класифікатором затверджені і вимоги до кожного з них. Відповідно до Порядку, Київміськрада уповноважила Головне управління з питань реклами бути виконавчим органом щодо розміщення зовнішньої реклами, яке здійснює свої повноваження через КП «Київреклама».


Як же отримати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами?


Для цього заявник подає через міський дозвільний центр заяву встановленого зразка.

До заяви додаються:

– документ про реєстрацію;

– фотокартка;

– макет місця бажаного розташування;

– ескіз площі.

Термін видачі (відмови у видачі) дозволу становить 20 робочих днів. Але, по факту, процедура видачі дозволу займає набагато більше часу.

Пам’ятайте, якщо протягом строку дії дозволу у вас змінилася назва чи місцезнаходження, то вам необхідно звернутися до дозвільного органу з метою переоформлення дозволу.

 

Завершальний етап — договір на тимчасову експлуатацію місця чи площини. Його розповсюджувач повинен укласти з КП «Київреклама», якщо таке місце чи площина є комунальною власністю.

Для справедливості, варто зазначити, що правила розміщення зовнішньої реклами у інших населених пунктах затверджують відповідними органами місцевого самоврядування чи представницької влади. Та як би там не було, але  процес отримання дозволу та розміщення реклами і в столиці, і у невеликому населеному пункті загалом подібні. Тож, вивчивши їх, ви убезпечити себе від неприємностей у вашій комерційній діяльності. Фахівці ж юридичної фірми “Центр правового консалтингу” завжди готові прийти Вам на допомогу у вирішенні спірних питань і захисту бізнес-інтересів.
фото ЦПК правильний погляд

 


Андрій Кравченко, юрист ЮФ “Центр правового консалтингу”


ДІЗНАЙТЕСЯ БІЛЬШЕ ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ БІЗНЕСА

ПОРАДИ ІНВЕСТОРАМ ТА ВЛАСНИКАМ


Юридичний консалтинг з питань організації бізнеса

Все про послугу


Інші публікації, які можуть бути цікаві:


Інші послуги ЮФ “Центр правового консалтингу”


ООО "Центр правового консалтинга". ® ЦПК. 2005-2018. Все исключительные права на весь материал, размещенный на сайте, принадлежат ООО " Центр правового консалтинга ". Размещение материалов сайта на других площадках допускается исключительно при указании прямой видимой ссылки на первоисточник.

Pacta Sunt Servanda

                  

Cайт разаработан компанией SONMAX