Організація фестиваля. Алгоритми. Правила. Структура
Центр правового консалтингу
Open/Close Menu Юридическая фирма ЦПК Киев
Організація фестиваля. Алгоритми. Правила. Структура

Загальна любов публіки до масштабних заходів з живою музикою, вуличною їжею, конкурсами та іншими розважальними програмами, які дозволяють поринути в атмосферу свята, – це прекрасна можливість заробити, від якої мало хто відмовиться.

Однак, з огляду на масштабність таких фестивалів, крім їх принадності з дохідної точки зору, є й інша сторона медалі – якщо щось піде не так, як спочатку планувалося, втрати можуть стати фатальними для організатора даного дійства.

Для того, щоб організація фестивалю виправдала себе і принесла своєму організатору бажаний прибуток, необхідно врахувати всі можливі нюанси, підготуватися не тільки в організаційному плані, але і з’ясувати, як на законодавчому рівні регулюється проведення таких подій, щоб не потрапити в халепу.

Отже, приступаючи до підготовки фестивалю, в першу чергу, Вам слід визначити завдання запланованого заходу. Коли Ви будете розуміти завдання, які перед Вами стоять, зможете ясно побачити загальну спрямованість фестивалю. Чи буде Ваш фестиваль представляти собою виступ популярних виконавців або буде спрямований на молоді колективи? Або, можливо, Ви зосередитеся на конкретному напрямку – наприклад, проведення майстер-класів. Чи знадобиться Вам додатково організовувати і продумувати продаж їжі та напоїв? Все це Ви повинні вирішити для себе, щоб чітко бачити свій майбутній захід.

Далі потрібно визначитися з місцем проведення фестивалю. Великою популярністю користуються свята під відкритим небом, на природі. Тут складнощі можуть виникнути тільки з тим, як відвідувачі будуть добиратися до Вас і зможуть орендувати житло, адже, як правило, фестивалі тривають від кількох днів до кількох тижнів. Також, Вам може знадобитися дозвіл від влади на проведення фестивалю. Якщо ж Ви вирішите проводити фестиваль в межах міста, на вже готовому майданчику, то не слід забувати про укладення відповідних договорів оренди.

Вартість Вашого проекту прямо залежить від масштабів заходу. Для того щоб зрозуміти, яким повинен бути Ваш бюджет, Ви повинні вибрати тимчасові рамки фестивалю, визначити перелік основних подій і розважальних програм. Точна дата старту і закінчення заходу будуть підштовхувати покупця придбати квитки, як можна раніше, щоб точно встигнути відвідати фестиваль, адже час проведення обмежена.

Тепер торкнемося підготовленого Вами виступу артистів, адже саме тут Вас може чекати сюрприз. Наприклад, Ви вже давно вели переговори з іноземним виконавцем, підписали довгоочікуваний контракт на проведення його виступу, і ось настав час оплати його послуг, і тут з’ясовується, що гонорари нерезидентів за здійснення культурної і розважальної діяльності на території України оподатковуються податком на репатріацію. Ставка податку на репатріацію становить 15% і утримується з суми, яка підлягає виплаті нерезиденту. Вам слід заздалегідь обумовити цей нюанс із запрошеним артистом, щоб уникнути нервування і непередбачених витрат. Звичайно, Ви можете покластися на міжнародні договори України про уникнення подвійного оподаткування з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, щоб звільнитися від обов’язку стягувати відповідний податок з доходу, виплаченого на користь нерезидента. Однак, існує багато нюансів і слід дуже уважно вивчити договір України і країни нерезидента, щоб зрозуміти, чи можливо взагалі перекладання повноважень по проведенню даної процедури на самого нерезидента або ж передбачені пільги у вигляді зниженої податкової ставки, а також як її правильно легалізувати. Багато що в цій ситуації буде залежати від другої сторони, адже нерезидент повинен буде надати, як підставу для подібних дій, документи затвердженого зразка своєї країни.

Детальніше зупиняючись на бюджеті, не слід забувати, що планувати витрати необхідно обережно, щоб уникнути подорожчання фестивалю, адже ціна квитка формується, виходячи з бюджету. Скажімо, якщо Ваш бюджет 300 000, і Ви розраховуєте, що фестиваль відвідають щонайменше 1000 осіб, це означає, що вхідний квиток повинен коштувати не менше 300 гривень, тоді Ви зможете повернути вкладені кошти, а для отримання прибутку Вам слід підвищити ціну на квиток , але вона не повинна відштовхувати покупця. Також, необхідно пам’ятати, що з доходу Вам потрібно буде сплатити податки. Все це необхідно враховувати при плануванні бюджету. Тому так важливо визначити список завдань і дотримуватися його, відсікаючи зайві статті витрат. Звичайно ж, непередбачених витрат не уникнути, тому їх краще заздалегідь закласти в бюджет. Після того, як у Вас буде готовий детальний бюджет з його витратною частиною, потрібно знайти джерела фінансування – кошти організаторів, спонсорська допомога або інше доступне Вам джерело фінансування.

Ключовим фактором стане підбір команди. Потрібні люди, які будуть займатися рекламою в засобах масової інформації, в інтернеті, логістикою фестивалю, організацією охорони, зоною харчування (фуд-кортом), установкою сцени, придумають дизайн заходу та інше.

Існує багато форматів проведення фестивалів, але мета всіх полягає в одному: зацікавити і привернути увагу якомога більшої кількості людей. Саме увага публіки і грамотна юридична підготовка забезпечать Вашому заходу успіх.

Олена Мякшина,

Аудитор ЮФ «Центр правового консалтинга»

ООО "Центр правового консалтинга". ® ЦПК. 2005-2019. Все исключительные права на весь материал, размещенный на сайте, принадлежат ООО " Центр правового консалтинга ". Размещение материалов сайта на других площадках допускается исключительно при указании прямой видимой ссылки на первоисточник.

Pacta Sunt Servanda