Як правильно організувати виробництво меблів в Україні
Центр правового консалтингу
Open/Close Menu Юридическая фирма ЦПК Киев
бізнес виробництво меблів

Для початку діяльності з виробництва меблів на території України, Вам необхідно зареєструвати компанію – рекомендуємо Вам реєструвати товариство з обмеженою відповідальністю. Перед цим необхідно визначитися, хто саме буде засновником компанії – фізична особа, або ж юридична особа, а в разі, якщо засновників буде кілька – як буде здійснюватися управління компанією.

Без інвестицій бізнес не почати, тому також потрібно дати відповідь на питання яким чином буде здійснюватися інвестування – через статутний капітал компанії, або ж у вигляді позики. Також, потрібно вирішити, хто буде директором компанії – відразу звертаємо Вашу увагу, що якщо директором буде іноземець, то необхідно буде отримати дозвіл на його працевлаштування в Україні.

Перелік необхідних документів для реєстрації компанії наступний:

  1. Довіреність від засновника компанії на реєстрацію;
  2. Виписка з торгового реєстру компаній (в разі, якщо засновником буде іноземна компанія);
  3. Рішення про створення компанії;
  4. Статут компанії.

Після відповіді на вищезазначені питання доцільно зайнятися вибором оптимальної системи оподаткування, перебуваючи на якій підприємство зможе вести господарську діяльність.

Існує дві основні системи оподаткування і для меблевого бізнесу вони підходять в тому числі:

1) Загальна – без обмежень за рівнем доходу, сплата податку на прибуток в сумі 18% від фінансового результату (прибуток мінус витрати);

2) Спрощена система – дохід обмежується рівнем в 5 млн. грн., Оплата єдиного податку відбувається в розмірі 3% (в разі реєстрації платником ПДВ) або 5% (якщо юридична особа не буде реєструватися як платник ПДВ) від доходу у вигляді грошових коштів надійшли на рахунок юридичної особи.

Перед початком роботи компанії рекомендується скласти фінансовий план. З його допомогою можна побачити всі витратні статті майбутнього підприємства (сировина, фонд оплати праці, комунальні витрати, орендні, обладнання, податки: ПДВ, єдиний внесок, податок на прибуток/єдиний податок і інші) і спрогнозувати очікувані доходи. Це дозволить завчасно побачити сильні і слабкі сторони бізнесу і своєчасно внести зміни до фінансового плану, тим самим попередивши грошові втрати.

Крім цього, фінансовий план покаже який розмір інвестицій (внесків до статутного капіталу або видача позики) необхідний.

Для складання фінансового плану необхідно знати наступну інформацію:

– асортимент продукції, яку планується реалізовувати;

– ціни на сировину для виробництва;

– вартість обладнання та його характеристики (споживання електроенергії, води та ін.);

– плановані обсяги продажів за видами продукції;

– співробітники і їх оклади;

– характеристики приміщення для цеху з виробництва.

Крім цього, необхідно знати чи будуть меблі реалізовуватися тільки на території України або ж планується експорт. У разі експорту продукції з України вона оподатковується за нульовою ставкою ПДВ, а експортне мито на вивіз такої продукції відсутнє.

Також, звертаємо Вашу увагу, що в тому випадку, якщо засновниками компанії, яка буде займатися виробництвом, і іноземної компанії, яка буде займатися реалізацією продукції, буде одна і та ж особа, то операції між такими компаніями можуть бути визнані контрольованими, і по ним необхідно буде подавати спеціальну звітність.

Відомо, що плюсів у такого бізнесу безліч, люди завжди будуть прагнути облаштувати своє житло, а сім’ї з маленькими дітьми будуть звертати увагу на якість матеріалів, з яких виготовляються меблі. Тому, обираючи постачальників, перевага повинна віддаватися тим, які торгують натуральними матеріалами. Стати власником меблів з екологічних матеріалів хоче кожен, адже у них є безліч переваг:

1) ремонтопридатність;

2) естетична привабливість;

3) стійкість до механічних пошкоджень, яку забезпечує висока щільність деревини;

4) довговічність;

5) гіпоалергенність.

До єдиного недоліку меблів з дерева можна віднести більш високу вартість, ніж ДСП, втім, це з лишком компенсується естетичністю зовнішнього вигляду меблевих виробів і тривалим терміном служби.

Таким чином, крім значних ресурсів ділової деревини, Україна може похвалитися ще й дешевою робочою силою. Останні роки українські виробники меблів не тільки активно виходять на європейський ринок, а й витісняють навіть європейських виробників.

Отже, після реєстрації компанії Вам необхідно буде організувати виробництво. Для цього необхідно:

– налагодити ведення бухгалтерського обліку;

– закупити обладнання;

– укласти договори з постачальниками деревини, фарб, клеїв, тканин і т.п.;

– укласти договір оренди приміщень для організації виробництва (цехів);

– найняти співробітників;

– обладнати виробничі приміщення відповідно до вимог з охорони праці та стандартів Європейського союзу;

– налагодити механізми експорту продукції.

У виробництві меблів важливо також належним чином врегулювати права інтелектуальної власності, а саме зареєструвати торгову марку і передати права на її використання всім компаніям, які будуть входити в групу з виробництва і реалізації меблів. Реєструвати торговельну марку ми рекомендуємо на фізичну особу і потім за договором передати право на використання торгової марки компаніям, які будуть займатися виробництвом і продажем.

У тому випадку, якщо компанія буде здійснювати продаж через Інтернет, то необхідно буде створювати сайт і реєструвати авторські права на такий сайт – авторські права на сайт ми також будемо рекомендувати реєструвати на фізичну особу.

Якщо Ви плануєте виробляти і реалізовувати дизайнерські меблі – необхідно оформити дизайнерські договори і врегулювати питання авторського права.

В процесі діяльності компанії також може виникнути необхідність запатентувати окремі моделі меблів.

Таким чином, зараз вітчизняні виробники меблів можуть конкурувати з іноземними навіть на європейському ринку, а з огляду на лояльність цін в порівнянні з іноземними колегами і високу якість, ще й перемагати в боротьбі за покупця. Якщо Вас цікавить дана сфера бізнесу, то досить заручитися підтримкою професіоналів, які допоможуть в організації бізнесу, щоб побудувати юридично і економічно грамотну модель роботи підприємства.


 

Олена Мякшина

ООО "Центр правового консалтинга". ® ЦПК. 2005-2019. Все исключительные права на весь материал, размещенный на сайте, принадлежат ООО " Центр правового консалтинга ". Размещение материалов сайта на других площадках допускается исключительно при указании прямой видимой ссылки на первоисточник.

Pacta Sunt Servanda