Демпінг на ринку юрпослуг України. Недобросовісна конкуренція або вимушена боротьба з кризою? - сpk.ua
Центр правового консалтингу
Open/Close Menu Юридическая фирма ЦПК Киев

Демпінг на ринку юрпослуг України. Недобросовісна конкуренція або вимушена боротьба з кризою?

“Юридична газета” №14 від 06 квітня 2010 року.

 

Керуючий партнер ЮФ «Центр правового консалтингу», к.ю.н. Артур НОНКО:

На мій погляд, ціна послуг – лише один із критеріїв, які впливають на рішення клієнта, що обирає юридичного консультанта. І цей критерій не завжди є вирішальним. Найголовніше – репутація юридичної фірми та її співробітників, а також реальна можливість юридичної фірми виконати завдання клієнта належним чином.

Тому мабуть складно говорити про демпінг на ринку юридичних послу як такий. Для того щоб демпінг в цінах на послуги спрацював необхідно, щоб інші фактори, про які говорилось вище, у фірм конкурентів були приблизно рівними. Тож про демпінг на ринку юридичних послуг слід говорити лише коли йдеться про конкурування компанії одного рівня.

Можна, звичайно, припустити, що юридична фірма з репутацією і досвідом, щоб отримати певну роботу, знизить ціну, але навряд чи це буде системною політикою компанії і демпінгом у чистому вигляді. У будь-якому разі юридична фірма потребує продуманої цінової стратегії, а вартість її послуг має формуватися з урахуванням тенденцій ринку та покладатися на розумне співвідношення між складністю послуг, витратами на їх надання та відсотком доходності компанії.

Стоячи на позиції, що демпінг можливий серед компаній одного рівня, а, отож, фактично наявності рівних можливостей у наданні ними послуг, мабуть, говорити про те, що такий демпінг в подальшому вплине на якість послуг, підстав немає. Інша річ, коли клієнт керуючись лише ціновим фактором обирає компанію нижчого рівня. В цьому випадку, звичайно, якість послуг може бути нижчою, але це не обов’язково. Проте, навряд чи в цьому випадку коректно говорити про демпінг, оскільки у компанії нижчого рівня може бути інший порядок формування витрат на її утримання, розрахунок доходності, тощо, й, таким чином, інша цінова політика взагалі.

Отже, питання демпінгу слід вирішувати не шляхом нормативного чи іншого регулювання. Вільний ринок послуг – найкращий регулятор. Якщо ж юридична фірма не може конкурувати з іншими за ціною і вважає, що всі навкруги демпінгують, то рішення проблеми слід шукати, по-перше, у власних витратах такої компанії, а по-друге, у зміні цінової політики.

ООО "Центр правового консалтинга". ® ЦПК. 2005-2019. Все исключительные права на весь материал, размещенный на сайте, принадлежат ООО " Центр правового консалтинга ". Размещение материалов сайта на других площадках допускается исключительно при указании прямой видимой ссылки на первоисточник.

Pacta Sunt Servanda