fbpx
Центр правового консалтингу
Open/Close Menu Юридическая фирма ЦПК Киев
вивіска чи реклама

“Робити гроші без реклами, може тільки монетний двір”

Томас Маколей

В умовах надзвичайно високої конкуренції кожен підприємець або підприємство прагне донести до кінцевого споживача інформацію про себе, про продукцію або послуги, які надає. Це робиться для того, щоб виділитися, зробити себе впізнаваним серед інших. Реклама щодня впливає на нашу свідомість і формує світогляд потенційних покупців або споживачів. Реклама сьогодні – це не тільки ефективний комунікатор, а й повноцінна галузь економіки. В наш час, коли офіси досить часто розміщуються в підвальних, цокольних приміщеннях, рекламна інформація на будівлі просто необхідна. Часто трапляється, що підприємець тільки розмістив на фасаді будинку, де розміщені салон, магазин або офіс таку інформацію, а до нього в гості приходять уповноважені органи з розпорядженнями і вимогами про демонтаж. А оскільки відносини в цій сфері регулюються паралельно містобудівним законодавством, законами про захист прав споживачів, про рекламу, про благоустрій, то непродвинутий в цій області підприємець часто не може відповісти на питання в чому різниця між вивіскою і рекламою. Давайте разом розберемося з тим, що вважається рекламою, а що вивіскою і чим відрізняється перша від другої.

Законодавством у сфері захисту прав споживачів на власника вивіски покладено обов’язок надання споживачам достовірної та доступної інформації на ній: години роботи, назва та інше. Підзаконні акти деталізують, що така інформація повинна бути донесена шляхом розміщення інформаційної вивіски на фасаді. Тобто, виходячи з цього, робимо висновок, що розміщення інформаційної вивіски – це обов’язок. Що стосується реклами, то це виняткове право підприємця. До реклами належить інформація, яка поширюється з метою формування (або підтримки) обізнаності та інтересу людей до товару або до особи, яка цей товар виробляє. Рекламою не вважається вивіска, розміщена всередині будівлі або на її фасаді, на рівні першого поверху (або на поверсі, на якому знаходиться об’єкт) з назвою суб’єкта, інформацією про торгові марки, що належать йому, вид діяльності, графік роботи. Такий носій інформації є вивіскою. Як бачимо, розмежування понять реклама і вивіска полягає в їх цільовому призначенні і особливостях розміщення. Щодо назви, важливо пам’ятати, що вона повинна бути зареєстрованою і зазначатися в реєстраційних документах, інакше вивіска, яка містить назву магазину, є рекламою.

Потрібно звернути увагу і на гранично допустиму площу Вашого носія інформації, оскільки площа вивіски не повинна перевищувати 3м2. Незважаючи на те, що в законодавстві не прописано, що вивіска, яка має велику площу, автоматично відноситься до реклами, однак уповноважені органи досить часто це стверджують. Найчастіше власник конструкції обґрунтовано відстоює свої інтереси в суді, мотивуючи тим, що реклама від вивіски відрізняється за змістом інформації, а не за способом її подання.

У кожному населеному пункті владою затверджені порядки розміщення не тільки зовнішньої реклами, але і вивісок. Порядок розміщення вивісок, затверджений КМДА у 2017 році, передбачає, що особа, яка має намір розмістити вивіску, подає до районного ЦНАП повідомлення про намір встановити вивіску за певною адресою. Після установки вивіски подається повідомлення вже про факт такої установки, після чого відповідним органом протягом 10 робочих днів приймається рішення про відповідність вивіски встановленим вимогам, а інформація про вивіску заноситься в спеціальний реєстр.

Зовнішня реклама в населених пунктах розміщується також відповідно до затверджених Порядків, якими передбачено, що суб’єкту необхідно отримати дозвіл від місцевих органів влади. Плата за його видачу не стягується. Зрозуміло, що оплачується місце, де розміщена реклама. Зверніть увагу, що деякі дозволи вимагають додаткових узгоджень: реклама на пам’ятках культури, в межах охоронних зон комунікацій, смуг відводу доріг. При монтажі рекламних носіїв не варто забувати і про безпеку. Конструктивні елементи повинні відповідати вимогам техніки безпеки, не перешкоджати учасникам дорожнього руху, і бути розміщеними на відстані не менше 5 метрів від дороги. Як правило, місцеві органи влади не самостійно займаються оформленням дозволів, а через уповноважені на це органи або комунальні підприємства.

Підсумовуючи вищевикладене, ми бачимо, що вивіска і реклама мають принципові відмінності, зокрема за місцем розташування і змістом інформації. І зараз ми можемо аргументовано заперечувати думку, що вивіска, яка містить назву магазину є рекламою. Але не забувайте, що перед тим, як замовити далеко недешеву конструкцію для кріплення вивіски або рекламного банера, Вам, в першу чергу, самому необхідно визначитися, що ж буде висіти на фасаді: інформаційна вивіска чи все ж реклама.


Андрій Кравченко, юрист ЮФ “Центр правового консалтингу”


ДІЗНАЙТЕСЯ БІЛЬШЕ ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ БІЗНЕСА

ПОРАДИ ІНВЕСТОРАМ ТА ВЛАСНИКАМ


Юридичний консалтинг з питань організації бізнеса

Все про послугу


Інші публікації, які можуть бути цікаві:


Інші послуги ЮФ “Центр правового консалтингу”


ООО "Центр правового консалтинга". ® ЦПК. 2005-2019. Все исключительные права на весь материал, размещенный на сайте, принадлежат ООО " Центр правового консалтинга ". Размещение материалов сайта на других площадках допускается исключительно при указании прямой видимой ссылки на первоисточник.

Pacta Sunt Servanda